čtvrtek 20. června 2013

Pouť na zámku Koleč

Hezký večer,

minulou sobotu jsem byla s keramikou na pouti na zámku Koleč na Kladensku. Barokní zámek byl postaven 1713-1714. Ve 2. polovině byla majitelem zámku i habsburská rodina. Po vzniku Československa se dvůr se zámkem stal majetkem českého státu a po r. 1945 připadl nedalekému státnímu statku. V nedávné historii se zámek dostal do soukromých rukou a začal chátrat .... byl na něj vydán dokonce demoliční výměr. Skupina nadšenců založila Nadační fond a snaží se zámek zachránit. Držím jim palce ...



Když jsem dojela do areálu zámku a viděla ho, okamžitě se mi vybavila kniha Provence jako sen od Lenky Civade, kde popisuje, jak s manželem "zachraňovali" zámek, ano, tak nějak jsem si ho představovala ...



... a tady lucerna, kterou jsem už dělala, ale téhle jsem dopřála modrou střechu ...




Ahojky všem
Margo

Žádné komentáře:

Okomentovat