úterý 29. května 2012

Minitrh keramiky, receptík, atd.

Dobrý večer, konečně jsem našla chvilku času, abych se s vámi podělila, co a jak u nás ...

V sobotu jsem byla s kolegyňkou v nedaleké vesnici, na akci "povltavské slavnosti".  Nakonec jsem nabyla dojmu, že šlo nejen o tyto slavnosti, ale že to bylo spojené i s předoslavou dne dětí. Atrakcí pro ně bylo dost, nejvíce se jim líbilo korálkování - prostě si každé dítko mohlo udělat a odnést řetízek nebo náramek z korálků. No a pro maminky tam byly jiné návnady - třeba stánek s naší keramikou :-)










.... sama jsem překvapena, že jsem našla odvahu vložit sem receptík, protože se tedy za vášnivou kuchařku vůbec nepovažuji, ale někdy (spíše dost často) jí musím být. Dnes je to o zapečeném lilku a cukíně, je to recept, který se často dělá ve Francii, však ho taky odtamtud znám. Ale chutná jen milovníkům těchto druhů zeleniny! A to já jsem!
Tak a jdem na to
- nakrájet na plátky lilek, nechat odpočinout (množství dle vás, já loupu, oni ne)
- nakrájet na plátky cukíny (množství dle vás, já loupu, oni ne)
- připravit si pekáček
- na pánvi s olivovým olejem opékat plátky zeleniny (jemně do hněda) a na střídačku pokládat do pekáčku a mezi vrstvami sypat strouhaným sýrem (množství a jaký, je na vás)
- předposlední vrstvou je pokrájená vařená rajčata se šťávou a poslední vrstvou sýr
- do rajčatového pyré nakrájet na jemno trochu česneku (není nutné), trochu soli
nezapomenout bylinky - samozřejmě provensálské
a šup do trouby
jo a červené vínečko k tomu ...




Koupila jsem si smaltovanou modrou malou konvičku, žádné aukro, žádný blešák, ale poctivá prodejna hraček, no, není pěkná?

Ještě jsem se chtěla s dovolením pochlubit,  žába Kvačka už bydlí jinde. Jo a velký šnek, o kterém jsem psala minule, taky.

Mějte se krásně!
Margit

Žádné komentáře:

Okomentovat